Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Η Χριστίνα Σούζη στο Deltiokairou.gr


Είμαι ένα με τον καιρό। Άμα μπω μέσα στο Σκάι και δεν με ρωτήσουν τι καιρό θα κάνει, αναρωτιέμαι αν είναι κάποιος άρρωστος ή αν δεν ήμουν εντάξει στις προγνώσεις μου τον τελευταίο καιρό”. Μια συζήτηση με την Χριστίνα Σούζη, επί παντός του... Καιρού.

Από την Έλενα Μπουζαλά

Τις αρέσουν όλες οι εποχές. “Κάθε μία έχει την ομορφιά της”. Φοβάται την Άνοιξη και το Φθινόπωρο, γιατί είναι δύσκολα στις προγνώσεις. Το πρώτο πράγμα που κάνει το πρωί είναι να ανοίξει το παράθυρο και να δει αν είναι όλα, όπως τα είχε πει. “Έχετε δει τις κότες πώς κάνουν όταν πίνουν νερό; Έτσι κάνουμε και οι μετεωρολόγοι”.

Η τηλεόραση, ευτυχώς, σιγά σιγά απέκτησε μετεωρολόγους που μιλούν ελληνικά. Θα βρέξει, δεν θα βρέξει. Καλύτερα να προσέξετε τα ταξίδια, γιατί στο Αιγαίο θα “κουνάει” υπερβολικά πολύ. Συνέβαλαν ώστε οι προγνώσεις να μην είναι μόνο συστήματα με χαμηλά βαρομετρικά.

Η Χριστίνα Σούζη είναι η μετεωρολόγος του Σκάι, με απλό λόγο, με χιούμορ και με προσωπικά άποψη για τον καιρό. Έχει κάτσει για χρόνια στον... πάγκο της ΕΜΥ, πριν βγει στο γυαλί. Είναι μια μετεωρολόγος που μας αρέσει να βλέπουμε.

Ρισκάρατε βάζοντας το προσωπικό σας στιλ στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, κάνοντας το δελτίο καιρού πιο απλό και προσιτό στον κόσμο;

Είναι ρίσκο. Μικρότερο επειδή είναι η δουλειά μου. Χρειάζεται, όμως, λίγο τρέλα, λίγο διαίσθηση. Τα έχω όλα αυτά. Μου αρέσει. Είμαι πρώτα μετεωρολόγος και μετά παρουσιάστρια.

Πως ήταν το πέρασμα, λοιπόν;

Με βούτηξαν από το λαιμό, από το “αρχηγείο μου”, τα κομπιούτερ και τα συστήματά μου και μου είπαν: “τέλος, πια, οι δοκιμές. Μπες!".

Τι καιρό είχε εκείνη την ημέρα;

Δεν θυμάμαι καθόλου! Μα, τίποτα...

Ποια μέρα, όμως, δεν θα ξεχάσει ποτέ; Εκείνη που νέα και ισχυρογνώμων, προέβλεψε ηλιοφάνεια σε κοσμικό γάμο, αλλά ο καιρός δεν της έκανε τη χάρη. “Πριν από πολλά χρόνια, γινόταν ένας μεγάλος και τρανός γάμος στην Αττική και ήμουν βάρδια. Υπήρχε μια διαφωνία μεταξύ των μετεωρολόγων στην ΕΜΥ, θα βρέξει, δεν θα βρέξει, έχω πει στους ανθρώπους ότι δεν θα βρέξει. Έριξε μία μπόρα! Δεν θα το ξεχάσω σε όλη μου τη ζωή. Από τότε είμαι πολύ προσεκτική, έχω μάθει πολλά και έχω “σπουδάσει” την Αττική, που είναι πολύ δύσκολη περιοχή για προγνώσεις".

Δύσκολες οι προγνώσεις στην Ελλάδα, καθώς τα “συστήματα” βρίσκουν μπροστά τους φυσικά εμπόδια, όπως η Πίνδος. Τοίχος. Η Κόρινθος μπορεί να κόψει ένα σύστημα στη μέση. “Να έρχεται βροχή από τα δυτικά, να το έχεις πει και για την Αθήνα και ξαφνικά να μην ρίξει σταγόνα”. Το Αιγαίο, έχει στεριά, νησιά, αέρα. “Τα έχει όλα και μας δυσκολεύει. Αν και τα τελευταία χρόνια με τη βοήθεια της τεχνολογίας δύσκολα πέφτουμε έξω. Δεν θα πρέπει, πάντως να ξεχνάμε ότι πρόκειται για φυσικά φαινόμενα. Θεοί δεν είμαστε!".

Ποια είναι η πιο ασφαλής πρόγνωση;

Στις τοπικές προγνώσεις πρέπει να φθάσεις τις τρεις μέρες.

Οι μετεωρολόγοι λένε ότι το καλοκαίρι θα τραβήξει. Εσείς τι λέτε;

Δεν ξέρω. Για να μην μιλήσουμε με μερομήνια... Εκείνο που ξέρω είναι ότι σύμφωνα με τις μακροπρόθεσμες προγνώσεις που χρησιμοποιώ και επεξεργάζομαι, ο Οκτώβριος θα είναι βροχερός, μάλλον με κανονικές θερμοκρασίες. Ο Νοέμβριος πιο θερμός και με λίγες βροχές. Πιο κρύος ο Δεκέμβριος. Υπάρχει μεγάλο σφάλμα στις τριμηνιαίες προγνώσεις, διότι ακόμα είναι σε βρεφικό στάδιο. Αυτό που μπορώ να σας πω με σιγουριά και προσωπική πρόγνωση είναι για μερικές μέρες. Ο κόσμος ενδιαφέρεται να ακούει τι θα γίνει σε δυο - τρεις μήνες, κι εμένα με ενδιαφέρει να τις βλέπω, αλλά συνήθως αυτές οι προγνώσεις πέφτουν έξω.

Ποια είναι η πιο εύκολη χώρα να γίνει πρόγνωση καιρού;

Η Πολωνία που είναι τελείως επίπεδη. Περνούν τα συστήματα, αδειάζουν, φεύγουν! Αφήνουν τον καιρό που έχει προβλέψει και συνεχίζουν. Έτυχε κάποιοι φίλοι μου να έχουν αγώνα με μηχανές εκεί και με ρωτούσαν καθημερινά. Όπως τα είχα πει ακριβώς!

Πότε άρχισε το κλίμα να παρουσιάζει αξιοπρόσεκτες αλλαγές;

Χρειάζονται 50 χρόνια, ώστε να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη. Είμαστε κοντά, αλλά δεν δεν φαίνονται ουσιαστικές αλλαγές, μιλώντας για την Ελλάδα. Τι δεν υπήρχε παλιότερα; Έντονα καιρικά φαινόμενα με την συχνότητα που τα ζούμε τώρα. Όσο περνούν τα χρόνια είναι πιο έντονα. Οι καταιγίδες είναι πιο ισχυρές, οι άνεμοι πολύ ενισχυμένοι. Αυτά δεν παρατηρούνταν πριν από δέκα χρόνια.

Τι καιρικό φαινόμενο θα θέλατε να είστε;

Οι φίλοι μου με λένε: αστραποβροντούλα. Πάντως, τρελαίνομαι για τους ανέμους! Του Αιγαίου, που είναι πιο δύσκολοι από του Ιονίου. Δεν με νοιάζει άμα πέσω έξω στη βροχή, δεν θέλω με τίποτα να πέσω έξω στους ανέμους.


Πηγή:http://www.deltiokairou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: